Kliinisen vilkas viikko
Mitä kliininen opettaja oikein tekee? Tämä on kysymys, joka aika ajoin nousee esille, kun itseänsä ja ammattiansa esittelee – tämä koskee myös esittelyä vaikkapa kollegoille. Samalla tämä on toki asia, jota ihmettelee välillä itsekin :). Asiaa voisi lähestyä vaikka kuvaamalla omaa työviikkoaan. Ensin on toki sanottava, että työterveyshuollossa valtakunnan kaikilla kliinisillä opettajilla on erilaiset työnkuvat, täysaikaisia kliinisiä opettajia on vain 1-2 ja yhteensäkin meitä on tusinan verran koko maassa.
Maanantaipäivälle on sovittu tiimikokous, yksikkömme yhteisten ajankohtaisten asioiden käsittelyä. Muutoin viikonloppuna kertyneen (!) noin 20 sähköpostin purkaminen, tammikuun seminaarimme kutsukirjeen ja ohjelman viimeistelyä, ensi syksyn Itä-Suomen lääketiedetapahtuman työterveyshuoltosession valmistelua. Työssä klo 8.15-14.30. Illalla vielä reilut pari tuntia tammikuun historiakurssiin valmistautumista lukemalla erinomaista Duodecimin 125-vuotishistoriikkia.
Tiistaina on kaksi kokousta: tupakkakoulutus.fi –työryhmän videokokous ja em. Lääketiedetapahtuman ohjelmatoimikunnan kokous. Parin luennon valmistelua, yksi kokouskutsu, sähköpostia, ensi vuoden toimintasuunnitelman työstämistä. Työssä klo 8.15-18.15.
Keskiviikkona ja torstaina työterveyshuollon erikoislääkärikoulutuksen valtakunnallisessa kokouksessa itse oppimassa uutta ja toisaalta kahden pienen esityksen pitämistä. Lisäksi yhteensä kolme kokoustakin, joista viimeinen on Työterveyslääkärilehden toimituksen kokous. Lähtö keskiviikkoaamuna klo 05.15, paluu torstaina klo 24.00 – koko ajan jotain työhön liittyvää.
Perjantaina Työtiksen perjantaimeeting, puretaan em. päivien saldoa, työstetään toimintasuunnitelmaa, puretaan sähköpostia, vähän puhalletaankin… Työssä 8.30-15.
Viikon työtunnit yhteensä noin 50 tuntia, koko ajan mielenkiintoista, vaihtelevaa, uutta! Mitähän kivaa ensi viikolla?